De Houtstek

De Houtstek

vrijdag 1 september 2017

Nieuwe border, nieuwe planten

Inmiddels is de nieuwe border al weer aardig beplant, waarbij ik rekening heb gehouden met de wat zwaardere kleigrond in dit gedeelte van de tuin. De planten kunnen nu goed aanslaan; de grond is vochtig en de temperatuur is goed. Zo kunnen ze alvast goed wortelen en hoop ik dat volgende zomer de border al goed gevuld is. Een kleine greep uit de nieuwe aanwinsten:
Vernonia crinita, hoge stevige laatbloeier. Doet het elders in de tuin ook goed.
Pennisetum orientalis 'Tall tails', een hoge soort van het lampepoetsersgras, wordt 1.80m.
 
Lobelia Hadspen Purple, had ik eerst in potten maar mag het nu in de border proberen.
Sanguisorba 'Blackthorn'
Pennisetum setaceum 'Rubrum'
Ook een lampepoetser, maar lager en met mooi purpergroen blad
       Lythrum virgatum 'Dropmore Purple', langbloeiende 
roodpaarse kattestaart die zich niet uitzaait.

Verder nog een paar rozen geplant, verschillende andere grassen en sanguisorba's, Sedums, Geraniums, Phloxen, Linaria, Veronicastrums en Asters. In de herfst komt er nog een boompje bij, een Gleditsia Triancanthos 'Sunburst'. Ik ben erg benieuwd hoe het er volgend jaar rond deze tijd uitziet.

2 opmerkingen:

Muggenbeet zei

Hoi, mooie plantenkeuze. De Vernonia heb ik ook uitgeprobeerd en hij doet het inderdaad prima. Helaas is hij bij ons niet gemakkelijk verkrijgbaar.

Thea zei

Wij boffen hier met twee kwekerijen vlakbij. Ik heb hem bij kwekerij Jacobs in Vriescheloo gekocht. Bij kwekerij Foltz in Meeden kocht ik laatst een witte Vernonia.