De Houtstek

De Houtstek

vrijdag 27 juni 2014

Tuin & Kunst Tiendaagse, een impressie

De achtste dag van de Tuin & Kunsttiendaagse. Al heel wat bezoek gehad, maar vandaag leek het vrij rustig te blijven. "Jammer", dacht ik nog, want het was prachtig weer! Windstil, vanmorgen af en toe een piepklein spatje regen, maar vanmiddag kwam de zon regelmatig  te voorschijn. Tijd om even wat foto's te maken. Ik was bezig ze op dit blog te zetten toen er ineens nog een hoop bezoek kwam. Uiteindelijk vandaag toch nog 28 bezoekers gehad.



Galega hartlandii 'Lady Wilson', de plant waar veel bezoekers de naam van vragen,


de witte galega, een zaailing van de vorige,


'In gedachten', het beeld van Peter Scheedler dat zo mooi in de tuin past dat we het kopen,


Clematis 'Fascination',


mooi plekje met vogeldrinkschaal van keramiek,


poëzie, verspreid over de tuin,


Clematis Lady Diane, vormt een mooi paar met Rosa Parade,


nog een mooi stel; een vroeg bloeiende Helenium met Alstroemeria,

en nog veel meer...
Het doet me erg goed, als ik mensen zie genieten van de tuin. Heerlijk om al dat moois met anderen te delen.
Het grappigste compliment (want dat was het) vond ik dit: "Uw tuin is een rommeltje maar het is geen zootje". En het mooiste, opgeschreven in het gastenboek: "Wat een oord! Een plek waar je je, als je dat nog niet was, vanzelf licht en vrij gaat voelen".
Daar word ik helemaal blij van!




1 opmerking:

Bonjade zei

Wat woon je toch mooi....een waar paradijs......
Idd wat moet dat genieten voor je zijn.....vele bezoekers die genieten van je heerlijke paradijs.....

Fijn weekend

Liefs