De Houtstek

De Houtstek

maandag 9 juni 2014

Groeizaam weer

Wat een jaar, alles groeit met dit warme weer en regelmatig een bui ongelofelijk hard. En niet alleen de planten, ook de slakkenpopulatie. Af en toe ben ik de wanhoop nabij, en heb ik het gevoel dat de tuin me boven het hoofd groeit (ha, bijna letterlijk zelfs). Maar dan loop ik weer rond en geniet enorm, het is zo mooi nu! Maar weer even wat foto's.

     

Deze roos kocht ik vorig jaar in een pot, helaas ben ik vergeten om de naam op te schrijven, en het kaartje kan ik even niet meer vinden...dom, dom, dom! Een prachtig roosje, de kleur is moeilijk te definiëren, creme/lichtgeel met een tikkeltje roze.


Een stukje van het tuindeel waar we vanuit de keuken op kijken, ik noem het onze 'cottagetuin'. Lastig te fotograferen, het ziet er zo mooi uit nu! Veel geraniums, rozen, gecombineerd met eenjarigen. Voor later in het jaar staan er phloxen, herfstanemonen enz. De roos links vooraan heet 'Sophies Rose', er achter zie je nog een rozerode roos, dat is 'Signe Relander'. Een sterke gezonde roos met enorm veel stekels, met mooie kleine bloemen.


Hetzelfde tuindeel, papaver, cosmea's, linksachter malva Zebrina.


Sophies Rose
Cosmea Rubenza

Geranium pratense Mrs Kendall Clark



Geen opmerkingen: